Leestijd: 1 minuten

– – –

Vacatures invullen met effectieve online marketing

Het aantal openstaande vacatures is groter dan ooit: er zijn maar liefst 279.000 beschikbare functies in ons land, zo meldt het CBS (2019). Veel bedrijven steken grote bedragen in het adverteren via lokale krantjes en zogenaamde ’13 in een dozijn’ vacature websites, waar je van geluk mag spreken als je advertentie na 2 dagen nog ergens op pagina 9 te vinden is. Gelukkig zijn er efficiëntere manieren van (digitaal) adverteren.

Als bedrijf is het van belang om onderscheidend te zijn. Niet alleen in wat je je klanten te bieden hebt, maar ook in hoe je je presenteert tegenover je medewerkers. Informaliteit en eerlijke, directe communicatie zijn vandaag de dag voor veel werknemers heel belangrijk – de zogeheten ‘9 tot 5’ mentaliteit met alle bijbehorende regeltjes is langzamerhand aan het verdwijnen. Het aangaan van een nieuwe, langdurige relatie begint echter al vóór iemand in dienst gaat: op het moment dat een kandidaat in aanraking komt met jouw onderneming. De eerste indruk van jouw bedrijf is dus cruciaal. Hieronder lees je hoe je deze eerste indruk effectief overbrengt.

Targeting via Sociale Media

Sociale platformen als Facebook, LinkedIn en Instagram zijn enorm efficiënt wanneer je een boodschap over wilt brengen en/of mensen direct wil benaderen. Met name via LinkedIn & Facebook is duidelijk te segmenteren aan de hand van allerlei demografische en sociografische gegevens: dit maakt het mogelijk met (personeel)advertenties heel specifiek te targeten op potentiële nieuwe werknemers. Ben je op zoek naar een timmerman van 20-40 jaar oud die woonachtig is in Zuid-Nederland en de MAVO heeft afgerond? Via sociale media kun je aan de hand van deze persona heel specifiek adverteren. Een leuke bijkomstigheid… het is vaak een stuk goedkoper dan de vacature websites.

Vindbaar dankzij Google Ads

Adverteren via Google Ads is een veelgebruikte manier om – door middel van trefwoorden – bovenaan in de zoekresultaten vertoont te worden. Google Ads wordt vaak gebruikt voor het aanbieden van een product of dienst, maar is ook zéér effectief op het gebied van personeelswerving. Deze zoekadvertenties maken het mogelijk om jouw vacaturepagina eerder voorbij te laten komen in de zoekresultaten dan de reguliere vacaturesites. Ben jij op zoek naar een timmerman, en maak je gebruik van Google Ads? Dan komt jouw pagina met daarop de vacature “timmerman” boven de zoekadvertenties van de ’13 in een dozijn’ vacature websites.

Brandness helpt bij het vinden van extra handjes

Heb je versterking nodig binnen jouw personeelsteam? Met Google Ads en sociale mediaplatformen als Facebook en LinkedIn ben je in staat nóg eerder je gewenste kandidaat te bereiken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!

Gratis Quickscan

Bel mij terug

Laat hieronder uw gegevens achter en wij bellen u in de meeste gevallen vandaag nog terug.
 
Versturen
close-link
Effectief en doelgericht adverteren?

Gratis Marketing QuickScan

Wij evalueren de verschillende marketingmogelijkheden die u al inzet en welke kansen en voordelen behaald kunnen worden door het inzetten van aanvullende marketingactiviteiten.
QuickScan aanvragen »
Marketing QuickScan
close-link