Merkontwikkeling

Bij Brandness zijn we ervan overtuigd dat een sterk merk voelbaar moet zijn in alles wat je levert, doet en zegt. Het merk wordt grotendeels bepaald door een web van associaties en belevingen die mensen bij het merk hebben. Hoe meer die gedachten aansluiten bij de gestelde merkontwikkeling van het merk, des te sterker het merk is. Maar hoe zorg je ervoor dat je merk een inspiratie is voor iedereen die ermee werkt. En hoe ontwikkel je zo’n sterk merk?

Een goed doordachte merkontwikkeling betekent vaak het begin van groei. Brandness zorgt ervoor dat uw merk de volmaakte basis vormt voor alle communicatie en promotie-uitingen die daarop volgen. Het creëren van de perfecte relatie tussen uw merk en uw klant, daar zijn we gek op! Maar om die relatie goed te kunnen opbouwen moeten we eerst duidelijk hebben waarvoor u staat, waarom u daarvoor staat, én wat de klant keer op keer van u mag verwachten. Om hieraan richting te geven ontwikkelen we een ‘ijzersterk’ merk, gebaseerd op merkinnerlijk, merkuiterlijk en merkstrategie.

Merkinnerlijk

Heeft u weleens nagedacht over de klantperceptie van uw merk of organisatie? En sluit dit dan aan bij de door u gewenste perceptie? Wij zorgen ervoor dat de gewenste perceptie wordt omgezet naar een werkende strategie. Vervolgens wordt die vertaald naar uw online en offline marketingactiviteiten, om zo de gewenste perceptie te creëren.

Merkuiterlijk

Het merkuiterlijk is meer dan alleen een mooi logo. Bij het realiseren van een beleving spelen onder andere zintuigelijke typeringen een enorme rol. Zien, voelen, horen, proeven, ruiken, het zijn allemaal typeringen die deel uit maken van uw merkuiterlijk en die de beleving van uw merk tot leven brengen.

Merkstrategie

Het laatste en meest belangrijke stukje van de puzzel is de merkstrategie. Daar waar het merkinnerlijk en merkuiterlijk vooral uw wensen en gedachten omschrijven, gaat de strategie over op de vraagstelling hoe én met welke marketingmedia we dat gaan realiseren.

Creëren van sterke merken

Het creëren van een sterk merk begint bij een uitgebreide briefing over uw bedrijf en uw toekomstplannen.

Individuele aanpak

Bij ons spreekt u altijd de specialist die zich ook bezig gaat houden met uw merkontwikkeling. Géén accountmanagers dus!

Ervaren specialisten

Een succesvolle merkontwikkeling is afhankelijk van ervaring, kennis en kunde. Daarom zijn wij één voor één ervaren vakidioten met jarenlange ervaring.

Onderscheidend en creatief

Een sterk merk is niet alleen strategisch doordacht, maar vullen we tevens onderscheidend en creatief in.

Merkontwikkeling door Brandness

Groot of klein, dat maakt voor ons niet uit. Wij geloven niet in het lukraak bedenken van een creatieve uiting of een mooi logo, dat maakt namelijk nog geen merk! In onze optiek worden sterke merken ontwikkeld vanuit een doordachte positionering en een krachtige langetermijnvisie; waar willen we naar toe met ons merk? En welke perceptie dient onze doelgroep van het merk te hebben in de (nabije) toekomst…

Om te beginnen staan we graag dicht bij onze klanten om zó uw organisatie, merk of product sterker in de markt te kunnen zetten. Als het merkinnerlijk, merkuiterlijk en de merkstrategie is bepaald moet het worden omgezet in woord, beeld en in handelen. Hierdoor krijgen de verschillende merkelementen gericht vorm en inhoud, denk hierbij aan de naam met pay off, het logo, de huisstijl en de complete beleving.

Een sterk merk is nooit af, maar blijft zich continu ontwikkelen. Met gepaste regelmaat zullen we het merk dan ook blijven transformeren naar de huidige marktsituatie.