Conversie optimalisatie (CRO)

Bezoekers naar je website krijgen is één ding… maar alléén bezoekers laten je bedrijf niet groeien. Met conversie optimalisatie (CRO) halen we het maximale uit jouw marketinginspanningen en zorgen we ervoor dat meer website- en webshopbezoekers hun contactgegevens achterlaten, een aanvraag plaatsen of direct een betalende klant worden. Door middel van continu meten, analyseren en testen optimaliseer je de usability, overtuigingskracht én de conversieratio van uw website of webwinkel.

 

Zo werkt conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie kan men toepassen op vrijwel alle activiteiten en middelen die je als website of webshop ter beschikking hebt. Zo kan bijvoorbeeld de klantenservice, de laadtijd van een pagina, de kleuren van CTA-buttons, de gebruiksvriendelijkheid van je website, de afbeeldingen of het orderproces een potentiele klant doen besluiten om wél of niet te kopen.

Door de prestaties van dit soort elementen in kaart te brengen en vervolgens te testen kunnen we achterhalen welke criteria belangrijk zijn voor je bezoekers en welke elementen ervoor zorgen dat ze afhaken.

  • 1. Afspraak

  • 2. Voorstel op maat

  • 3. Meten

  • 4. Analyseren

  • 5. Optimaliseren

Datagedreven optimalisaties

Geen optimalisaties op basis van ‘gut feel’ maar op basis van data die verzameld worden vanuit uw potentiële klanten! Kortom, waardevolle optimalisaties die resultaat opleveren.

Geavanceerde technologie

Wij maken gebruik van verschillende programma’s en technologieën om ervoor te zorgen dat we uw bezoekers effectief kunnen volgen, analyseren en daardoor de website optimaliseren.

Individuele aanpak

Bij ons spreekt u altijd de specialist die zich ook bezig gaat houden met uw marketingcampagnes. Géén accountmanagers dus!

Ervaren specialisten

Een succesvolle campagne is afhankelijk van ervaring, kennis en kunde. Daarom zijn wij één voor één ervaren vakidioten met jarenlange ervaring.

Conversie optimalisatie uitbesteden aan Brandness

Een conversie optimalisatie traject begint altijd bij het in kaart brengen van de huidige situatie en de doelstellingen die u als organisatie heeft. Hierna gaan we kijken naar de mogelijke knelpunten waardoor bezoekers afhaken? Deze analyses worden gedaan op kwantitatieve en kwalitatieve data zoals bezoekersfeedback en Heatmaps.

Zodra we deze knelpunten duidelijk in kaart hebben gebracht gaan we kijken welke ideeën getest kunnen worden die ervoor gaan zorgen dat de doelstellingen gerealiseerd worden. De veranderingen die worden doorgevoerd gaan we o.a. testen met een zogeheten A/B test. Hierbij worden de bezoekers 50/50 verdeeld over de twee varianten. Na de testperiode wordt duidelijk welke variant het beste presteert en ervoor zorgt dat bezoekers sneller converteren.